Tabung saya

Monday, June 7, 2010

Back to hometown .........................

Aku dah tak sangga excited dah neh. dah lama dok pendam dah neh... hahaha.. dok taram lama dah nak balek tup tup disengkan masa balek gak aku haha dah lama aku tak balek KUALA PERLIS yeahhhhhh!
Seminggu sebelum aku dah mcm meroyan dah dok kat umh hahha tak sabaq nak balek kola, lebih kurang 3 tahun aku tak balek sana sebab pindah mai Sungai Petani ..........................
Sebenarnyerr entry neh aku nak tulis nanti sebab nk kumpul bahan dengan banyak haha , tapi disebabkan terlalu excitenyerrr ak neh so  terpaksa la tulis gak hahaha...
Ok bermula part kita naek bus .. dah lama aku tak naek bus balek kola perlis, kalu nk naek bus balek sana ada banyak peringkat tau haa.. Sungai Petani to Alor Staq to Kangaq to Kuala Perlis pastu jalan kaki sampai rumah hahahah.. banyakkan bus yang aku kena naek.
*haaa neh da tiket bus, sebab skarang neh ok naek rapit kan so dah lama tak dapat tiket bus kapet lubang neh haaaa....dok naek rapit dia bagi tiket bus print tak pown just "touch n go" lalalalala

Ok Setiba sahaja aku kt Kangaq haaa dah start senyum, dok teringat dulu dok naek bus kt cini , mai makan pizza n kfc kt area tu haaaaa.. so aku teruskan perjalanan ke local bus stesen, sambil dok teringat cerita cerita dulu dulu.....

sampai ja kt Kola Perlis dah tersengeeh sengeeh aku sorang sorang rasa mcm org gila da hahhaha .. terus menerukan perjalanan ke rumah, dlm dok jalan tu dah banyak perubahan yang berlaku waaahhhh.. sekolah rendah aku dah buat bangunan baru.. pastu kat tempat umah terbakaq dah buat Plaza Kuala wah wah wah... dah banyak benda baru ne..

Dah habis part berjalan dan teringat sana sini, kita teruskan part makan makan ... yeaaahhh
kalu kt kola perlis neh pagi  pagi hari ahad ada pasar pagi ala ala pasar mlm ... orang area cini panggil "NAT" haaaa. Dah lama aku tak mai NAT neh, rindu rasanya , tapi aku ak boleh nk ronda ronda sangat sebab hujan huuuuuuu so aku terus beli apa yang aku dok aim dari dulu lagi dah neh... nak tau apa " PULUT AYAM & AYAQ SOYA GULA MERAH" hhaaaaaa.. dah lama tak makan ooiii walaupown tak special mana tapi aku sangat suka, tu belom masuk part IKAN BAKAQ, SOTONG GORENG TEPONG, LAKSA KUAH LEMAK, LAKSAM CIK QIH, haaaa banyak la .. so kita just ambek part PULUT AYAM TU jerr na hehhehe...
* Neh la dia PULUT AYAM tuuuu, hahha simple je kan just pulut+ayam+bawang goreng+sos add on kerak ayam (kalu tak malu mintak la kerak ayam kt mak cik yang juai tu selalunya depa bagi free ja)  hehehe tapi aku suka ne, tu belum masuk part Pulut+Ikan Masin or Ikan kering peerrrhhhhhh meleleh ayaq luq neh..
cara nk makan senang ja.. bukak segala getah yang ada, takot kot kot sat gi gangu fokus time makan tu haaa pastu tuangkan sos yang diberi pada pulut dan ayam, than kutei cikit ayam tu pastu campok ngan pulut cikit terus masuk mulut ............ haaaaaaaa BEST ooooooo....
* so sorry part ayaq soya gula merah aku tak sempat nak tangkap pic huuuuuu..
Best cukup dapat makan neh, tiga tahun da tak makn huuuuu puaeh cukup , ari tu aku beli 2 bungkuih cukup!

(Salahkan diri sendiri kalau tembam)
neh ok tunggu hari selasa pulak , nk p pasar malam neh

Habis part makan, sabung story part melepak dengan kawan kawan... huuuu neh pown best gak dah tiga tahun dah tak jumpa depa semua neh.. dah lama da...
akhirnya ketemu gak aku dengan depa semua neh... haaaa... kami just makan makan, pastu sembang sembag n tangkap gambaq.... tak boleh lama sangat sebab kawan aku yanti n ponney dah kena balek awai sebab nak g UIA .. thankssss.. guys ..
*neh ka kawan kawan aku, dari sekolah rendah sampai la skarang,
*akim,dyda,yanti,ejat,ponney,she ................................
ok takat neh dulu na nanti aku sambung story lagi na......

No comments:

Post a Comment