Tabung saya

Tuesday, December 7, 2010

Telinga

salam semua bertemu kembali kita pada entry yang terbaru neh .. wee wee.. disebabkan tak dak orang request cerita ak pasal deco deco bilik.. so aku update blog neh dengan entry pasal telinga..
seperti yang sedia maklum .. sapa sapa yang rapat ngan aku neh tau lah masalah telinga yang aku alami hampir setahun lebeh lamanya waahhh.... orang yang paling ketara skali mengomen pasal telinga aku neh haa tak laen tak bukan housemate aku APIT! haa haa dia cukup suka kalu dia cakap ak tak dengaq.. lepas tu apa lagi bahan la aku cakap aku pekak haa haa...kalu aku menyut apa yang dia cakap dia akan kata "haa dengaq pown saja nak test" haa haa.. ok sudah lah becerita pasal apit neh.. mai kita cita pasal laen pulak na.....

adalah menjadi tabiat manusia mengorek telinga dengan menggunakan cotton bud kan.. setelah aku p jumpa doktor pakar.. aku dilarang sama skali menggunakan cotton bud untuk korek telinga neh haa... doktor tu cakap yang biaq teik telinga tu luruh sendirinya haaa... sebagai manusia biasa mana tahan dowh!! tak korek telinga neh.. so aku pown hiraukan ckap doktor neh ... dengan korek juga telinga neh haa haa..



so bila start ja cuti sem neh, aku balek rumah haa... mak aku lagi lah hebat .. dia nampak ja aku korek telinga pastu apa lagi dia buat terus konsert mega haa haa.. pastu dia buat gimmik .. bok sorok cotton bud yang ada kt umh aku neh wwaaaaaa tidaakkkkkk!!!!! (mak, mak tau dak fendi ada stock cotton bud untuk setahun kt rumah sewa... ampun dan maaf ku mohon sebab dah beli dah mak hee hee)

Tapi tu kt rumah sewa ... mana tahan aku nak tungu neh ...   jeng jeng ....aku beli satu benda yang lagi hebat dari cotton bud neh .. ceritanya time neh aku dengan mak aku p pasar malam .. so kami pown jalan jalan ar.. pastu aku nampak satu benda neh haaa..terus ar aku mengayat mak aku .. mah benda neh bagus neh .. tak macam cotton bud .. tapi function dia still sama dengan cotton bud .. setelah itu akhirnya aku berjaya juga membeli benda neh haa haa... nak tgk apa bendanya jeng jeng ....

nampak mcm biasa ja kan... haaa tapi apa yang membuatkan aku teruja beli banda neh haa .. 




sebab dia ada build in light kt dia punya stick haa.. pastu dia ada tiga cakuk yang berbeza untuk digunakan hee... 

so ini lah cerita pasal telinga yang aku nak konsi .. :) 

6 comments:

  1. wah..
    elok kew???
    xpe kew??
    xbahaya macam cotton bud???

    ReplyDelete
  2. fendi!! mungkin nasib kita sama..jangan korek telinga selalu..haritu aku masok wad sebab telinga aku mengalami pendarahan terok sebab selalu korek..sampai skang aku trauma nak korek, ape name menatang tu eh? fungsi dia untuk apa..x clear la entry hang pasal benda tuh...

    nanti hang wat entry yg sama, explain sikit pasai benda tuh..then tagged aku yek..tq

    ReplyDelete
  3. lelaki ini....
    sebenarnya bahaya jugak la..
    sepatotnya kalu nk elok kena p sedut taek telinga tu ... tp alat tu doc pakar telinga ja ada weh

    ReplyDelete
  4. untuk ang yau .. aku nasehatkan jangan beli alat neh or gunna cotton bud untuk korek telinga.. sebab still function benda neh lebeh kurang sama ja ngan cotton bud .. cuma dia tak menolak teik telinga ang masuk dalam.. resikonya dinding telinga ang.. sebab dia mcm kena tarik .. so ang kena guna dengan lemah lembut cikit ..

    untuk kes ang.. ak nasehatkan kalu ang tak tahan baek ang p jumpa doc telinga .. untuk sedut taek telinga itu lebeh selamat and lebeh berseh cucianya .. sebb doc telinga tu ckp kt ak yg taek telinga neh akan luruh sendiri . so . baek ang g jumpa doc untuk sedut ang cuci terus .. :)

    ReplyDelete
  5. fendi beli kan utk ak satu bnda 2...

    ReplyDelete
  6. ang biaq betoi yob ... pemaen ak ea

    ReplyDelete