Tabung saya

Thursday, January 6, 2011

Decorasi Bilik Tidor

Salam, entry kali neh aku nak cerita pasai bilik aku kt rumah sungai petani... sebenarnya dah lama aku nak cerita pasai benda neh, tanguh punya tangguh ... so aku pown update la hari neh.. 
sebelom tu nk bagi tau bilik aku neh bilik belakang, bila dok kt bilik belakang neh seharusnya saiznya lebeh kecik dari bilik2 yang laen lar.... haa haa... sebab kat SP aku tak ramai kawan so most of the time, aku lepak ja kt dalam bilik tu, kadang2 bilik tu sangat panas, sebab bahang matahari kena kt dinding bilik aku, dengan itu mak aku pown mengelarkan bilik aku sebagai "BILIK OVEN" ....... ok aku bagi contoh ayat yang mak aku guna,

 "Pendi, hang tak rasa panaih ka dok kt dalam oven tu.. cuba hang mai keluaq, kesian kat kipas angin tu 24 jam tak behenti"

tu la antara, contoh contoh ayat yang mak aku guna... (^_^), ok sebenarnya aku nak cerita pasai part part yang aku suka pasai bilik tidok aku neh..  bilik tido aku neh kecik ja jadi senang nak kemas ar.. pastu bilik aku neh tak pakai katil, tidoq atas toto ja senang, kalu nk gambaran jelas bayangkan cerita doremon tu, kan nobita pown hampaq toto time dia nak tido.. so bilik aku neh lebeh kurang macam tu la... cuma tak dak meja ja.. mai aku nak tunjuk part part yang aku suka kat dalam bilik aku neh ..... 

haa haa.. neh merupakan soket di dinding yang digunakan untuk mengantung segala mak nenek TAG yang aku dapat .... untuk menjimatkan ruang ruang ini boleh lah digunakan... 

 oK mai kita masuk untuk kemasan dinding pulak na... neh merupakan dinding utama bilik jadi pelbagai benda diabadikan di dinding neh.... untuk tidak menampakannya kosong..... benda benda kt dinding neh haruslah diupdate yea ....
Ha neh deko dinding yang telah diupdate mengikut keadaan semasa.. disebabkan aku belajar kt shah alam so time cuti je bole update..... gunakan bahan bahan yang sedia ada di dalam bilik.. sila jangan membazir ... yea.. 

neh adalah barang barang yang menghiasi meja... (rak tiga tingkat digunakan sebagai meja.. kononnya kreatif yea haa haa ) mostly neh barang barang yang sangat dihargai oleh tuan empunya bilik... jadi gunakannya untuk memeriahkan meja yang kosong itu.... ada banyak lagi barang tapi tak boleh letak sebab nanti nampak semak yea 

Ok neh adalah rak yang ditukarkan menjadi meja tadi yea... ingat gunakan segala ruang yang ada.. buku buku disusun dengan rapi, buku yang kt bahagian atas yang tak tersusun tu  haruslah sebab MALAS hahah... pastu hujung skali segala CD,VCD dan DVD disusun dengan rapi.. 

Ini lah gambaran penuh... rak yang menjadi meja tu.... keyboard.. sisusun ditepi supaya tak semak... kalu nk guna baru bok keluaq... (nampak dak keyboard tu kt mana) 

itu lah dia.. sebahagian part yang aku suka kt bilik aku neh...  Erik Leong nanti boleh la ambek idea neh hee hee 

No comments:

Post a Comment