Tabung saya

Monday, January 24, 2011

Sabtu dan Ahad

Salam semua,
kali neh aku nak cerita pasai hari minggu yang ada modul, haa kalu masuk ja UiTM neh mesti kena mai modul untuk setiap sem, tapi dia ada macam macam tajuk lor untuk setiap modul yang berbeza.. mostly semua orang akan berasa sangat, amat dan teramat malas untuk ke modul tu sebab depa p buat hari cuti sabtu ngan ahad.. orang time tu la nak bangun lewat cikit sebab hari hari dok bangun awai neh.... tak boleh ler aku nk cakap lebeh lebeh pasai modul neh.. tup tup sat lagi aku kena tindakan tatatertib sebab dok kata macam macam pasai modul neh... 

untuk modul kami neh dia buat dua hari, mai aku cerita hari demi hari dulu nah.. 

sabtu
untuk modul hari sabtu neh lebeh kepada latihan dalam kumpulan.. LDK haa so macam besa ler kena la guna kertas mahjong pastu kena bentang .. pastu ada group mai buat rasa tak puas ati pastu lawan lawan cakap cikit... bergelak gelak cikit haa yang tu best hee kalu ldk neh, depa jugak suka dok maen game so tak la bosan sangat kadang kadang tu mmg enjoi pown 
ok kali neh untuk kumpulan aku... yang best sebab semuanya housmete aku haa haa...
 nassai, apit, fadil ngan bun 
LDK neh ada 2 game yang best, yang first kena buat terowong paling panjang pakai kertas mahjong pastu bagi manek lalu... disebab kan aku terlalu amat sebok dok buat terowong neh aku pown tak ler sempat nak snap pic ......

lepas tu masuk 2nd punya game.. mendirikan paku diatas paku.. game neh aku dah besa maen dah time PJKN dulu... so aku ingat ingat lupa ler cikit... time dulu depa paku kat atas kayu.. time neh maen depa bagi tanah liat pastu letak paku... maka tatkala tanah liat itu diberi, lalu terhasilah hasil hasil seni kebinatangan yang dibuat oleh apit.....
ok neh ler paku yang didirikan tu... kalu perasan kt tanah liat tu ada nampak macam ekoq... yang tu p ler tanya budak budak group aku apa yang depa dok buat tu ... 

 mai kita tengok antara hasil hasil seni yang berjaya dihasilkan 
 Penyu

Boya

Bab1 

lepas tu habeh ler program LDK untuk hari sabtu... 

Ahad 
hari ahad neh macam bosan cikit, sebab dengaq ceramah ja...tup tup tajok pulak pasai kenegaraan huuu seharusnya agak sedikit mengantuk disitu... kali neh punya ceramah buat kat fac laen tak buat kat masscom.. sebab masscom takdak dewan yang besaq ... so pakai ler fac sebelah yang ada 2 menara tu (aku lupa nama facnyer yea) 



neh ler dewan yang digembar gemburkan tu... 
seperti biasa kalu dalam setiap ceramah pelbagai aktiviti penduduk yang berada dibelakang giat dilakukan.. 
tidoq, maen henpon, sembang-sembang, dengaq MP3, lukis lukis kt buku.... dan pelbagai lagi



neh roti roti yang sempat disumbat didalam bag.. sebab roti neh banyak sangat lebeh jadi untuk mengelakan pembaziran aku pown ambek ler cikit 

neh adalah hasil kreativiti mael..
ingat dak .. kertas yang lipat lipat pastu jadi jet macam neh... time sekolah dulu sapa yang tak maen neh mmg rugi ar... 
lepas tu buat dia punya tali ala ala jam.. dan terus membayangkan diri sendiri sebagai salah satu angota POWER RANGERS  he he
neh ler yang kami dok maen kat sekolah dulu.. kalu la neh tak tau budak budak dok maen apa kat sekolah yea la zaman dah canggeh la katakan ... 


ok neh je lah cerita pasai hari sabtu dan ahad aku
bai bai 



2 comments:

  1. jom sokong UMNO...hahahahahaha

    ReplyDelete
  2. mai pakat ramai ramai undi TOK WAN haha ;))

    ReplyDelete