Tabung saya

Monday, February 7, 2011

Balik Kampung


Salam.. 

Hye semua kali neh aku nk cerita pasai aku punya cuti mid sem, cuti mid sem UiTM kali neh start awai cikit sebab skali ngan raya cina so kami dapat ler cuti seminggu... habeh tu dah dapat cuti tak kan nk dok tunggu lagi haruslah balek kampong neh.... balek cuti kali neh banyak tempat jugak la ak p 
ak balek Sungai Petani... Kuala Perlis lepas tu ak balek kampung tok ak kt Kampung Besaq, Bandaq Baru Kedah.... 
before this pak lang aku yg dok kt KL tu dah balek kampung dah sebab skrang la neh musim udang galah, jadi dia pown balek la kampong p mengai udang galah neh.... tak kan dia nk makan sorang mesti la tak best.. hee hee dia telepon kami sekeluarga yg dok kt SP neh suruh balek kampong nk buat kenduri udang galah katanya ... tu ler mukadimahnya ....mai kita masok isi isi penting pulak neh mai mai


PERHATIAN : Semua gambaq diambek dengan mengunakan teknologi Iphone BUKAN AKU PUNYA YEA.. sepupu aku yang punya... sebab gambaq dia lebeh cleaa dari hp ak so ak copy dr fb dia ya .. Thanks Kak Ida..


haa kalau hangpa semua nak tau neh la rupanya udang galah, keteh dia caler biru ... ketih tu pown boleh makan na jangan dok p buang pulak.... 
ketih=penyepit bukan sesungut bak kata hapeh .. 

Ini adalah hasilnya ketika udang itu di dalam kuali, UDANG MASAK LEMAK.... 


Neh PALING BESH!!! aku mmg suka neh SOTONG CELOP TEPONG mmg terbaek neh ... aku mmg suruh abah aku carikan sotong bila balek kola hari tu, tapi  mak ak cakap la neh susah nak dapat sebab org jarang p kelaut so tak dak lar sotong neh... tapi naseb baek dapat jugak abah aku p cari neh 3kilo skali angkat, ak mmg dok taram lama dah nak makan neh 

alang alang dah angkat sotong mau angkat ikan skali ha haa .. abah aku angkat 4 ekoq ikan .. sekoq bagi kt mak jang sebab dia tak balek kampong .. tiga ekoq lagi bok balek kampong ler.. neh ikan gerot kot nama dia kalu tak silap...

bila dah buat bakaq bakaq neh.. seharusnya kena ada ayaq asam ler... baru ler kaw~~~~~ 
lapaq pulak ler time dok cerita neh... 

ok lepas tu .. aku ikot kak ida and pak lang ak neh balek kl, alang alang nk balek shah alam kan.. otw nk balek ke KL tu kami singgah di Kuala Sepetang sat pekena MEE UDANG!! 

Neh ler kedai yg kami mai... bagga sat sebab ada nama mak teh... sebab anak anak menakan mak aku panggi dia mak teh .. ha haa .... ok tak dak kena mengena disitu .. kalu di kedai mak aku dah lama angpa semua boleh mai makan aku bagi free hahha ... tapi naseb ler bukan kedai mak ak 

neh ler mee udang tu...sepinggan neh 10 hinget tau dak... pastu dia boh lohh udang banyak banyak... aku rasa dalam sepuluk ekoq kot udang so mcm sekoq sehingit ler... ada jugak yang 12 hinget yg tu aku tak tau berapa ekoq da letak nya udang


haaaaaaa neh leh hasil hasil kulit kulit udang yg telah diasingkan ... boleh ler ambek kot kot sapa sapa nk wat kraftangan neh ... 

neh ler kami semua time dok makan mee udang banjir

jadi nak pesan jangan tanya kenapa aku mengalami tumbesaran yang baek tatkala cuti hahah ... dulu aku simpan kaseh sayang mak aku,.. skrang mak lang, pak lang, kak ida pown ak dah simpan skali heeee

otw nk balek KL jam hadoaaaiiiii...... dari pukui 2pm sampai KL pukui 2am

ok tu ja yg ak nk share ... bai bai 


No comments:

Post a Comment