Tabung saya

Sunday, February 13, 2011

Weekend dirumah kami

Salam
Kali neh aku nak cerita pasai, weekend kt rumah sewa aku... dulu time awai sem kami tak rasa lagi weekend yang betoi betoi kat rumah neh sebab ada modul.. pastu ada p bukit cerakah pastu ada mid term lah ...
so after mid term punya cuti neh .. baru lah start cuti.. tapi yang bestnya cuti neh 4 hari khamis, jumaat, sabtu n ahad..tak perlu la aku nk cerita kt sini kenapa sat g panjang pulak cerita aku neh... 
masok sem neh dapoq umah kami tak berasap lagi.. so kami pown plan la nk masak masak cikit untuk lunch btw sebelom aku cerita pasai masak aku nk bagi tau neh 
......................................
rumah kami dah ada peti ais dah hee hee
terima kasih kepada nassai, kerana dengan baeknya dia bawak peti ais neh dari rumah dia mai cini


ok, neh ler rupanya peti ais neh, biasa la time awai dapat peti ais neh penuh la barang barang, teloq pown berderet ja penuh kt atas tu ..tunggu la hujung hujung nanti time dah malas nak masak tu .... tinggai balang ayaq ja la

ok.. neh masuk part best cikit.. pintu tempat ais tak dak, jadi dengan menggunakan kepakaran nassai, dia telah membuat pintunya sendiri dengan menggunakan polistrin dan tape biru untuk kemasan ditepi polistrin ...kalu ada sapa sapa nk mai tempah pintu macam ne boleh ma mai ke rumah kami 

ok dah habis cerita part peti ais neh.. mai kita masuk part masak memasak pulak... 
seperti biasa padil chef rumah kami akan berbincang dan senaraikan barang barang yg akan digunakan untuk memasak.. kali neh kami masak yg simple simple ja .. 
masak lemak pucuk paku dengan ayam goreng tak dak rempah....

kali neh kami p market kt sec16 ... untuk mendapatkan barang barang yang lebeh segar dan murah yea... owh lupa kat market ini juga anda boleh karok haaa... terkejut neh kami neh tgk2 ada tempat karok kat market neh jadi kepada sapa sapa yang nk mencuba kelainan untuk karok boleh la mai cini na... 
time neh dah pukui sebelas lebeh da... kami tak dapat nak mai pagi pagi kerana ada sebab sebab yang tak dapat nak dielakkan yea... naseb baek market neh meriah lagi time neh 
yang geng mai market aku, hapih, padil ngan mael

neh dok tengah beli barang barang kering.... 

tetiba aku rasa mcam menjadi juri memilih ikan mana yang segaq neh ha ha

neh la menu utama pada hari  neh.. pucuk paku..

lepas p market.. kena mai giant untuk membeli barang barang lagi so kami bahagi dua team aku ngan hapih p giant, padil n mael naek atas untuk masak ... tp time mai beli neh rasa lawak la pula rasanya time bayaq .. kami dok la tunggu pompuan tu boh barang barang dalam palstik.... 
hari neh hari SABTU.... SABTU HARI TANPA PLASTIK... haa haa terus aku teringat haa haa .. usung la barang barang yang dibeli neh tanpa plastik.. naseb baek naek moto ha ha

neh la chef hebat rumah kami neh sapa nak mai tempah boleh la mai bagi tau na
sebelum neh chef2 neh terkenai dengan masakan : 
Chef mael : Sardin Kari Berapi (mmg superb pedaih  sambai dia)
Chef Padil : Macam macam masak lemak la dia boleh buat
seperti biasa kami yang laen hanya membantu untuk menumbuk sambai, potong bawang, masak nasik, dengan macam macam lagi he he..  

neh la dia masak lemak pucuk paku tu... masih lagi belum masak... 

neh dia ayam goreng tak dak rempah.. he he 

ok tu ja yang aku nk cerita kali neh 

bai bai




1 comment:

  1. bole buat calon suami laaa anda2 nih..wahhhh gitu~~

    ReplyDelete